check
מעגל האופרה - הטרובדור | ידידי האוניברסיטה העברית ושוחריה

חדשות ידידי האוניברסיטה העברית

ריגולטו

ריגולטו, האופרה הירושלמית

28 אוקטובר, 2019

ידידים יקרים, 

אנו מזמינים אתכם להצטרף לאופרה הירושלמית בקישור המצ"ב

דצמבר חם בירושלים עם העלאת האופרה "רגולטו" בתאטרון ירושלים

(5 או 7 בדצמבר 2019)

כרטיסים

באמצעות אתר האופרה: jerusalemopera.com 

בימות *6226, עם הצגת מספר קופון 2020 יוענק 20% הנחה 

למנוים דרך תאטרון ירושלים 02-5605755 

 

לכל החדשות

מעגל האופרה - הטרובדור

תאריך: 
ד', 13/01/201618:00-23:45
מיקום: 
המשכן לאמנויות הבמה

מעגל האופרה 2016 יוצא לדרך!

מפגש ראשון בסדרה - והפעם הטרובדור 

סיפור העלילה

מערכה ראשונה הדו-קרב
תמונה ראשונה

החיילים ניצבים על המשמר בפקודתו של הרוזן די לונה, המעונין ללכוד טרובדור (זמר נודד) בהזדמנויות שונות נשמע כשהוא שר סרנדות לדוכסית לאונורה. הרוזן מאוהב בלאונורה אך היא אינה משיבה לו אהבה. לבקשת אנשיו מספר להם פרנדו, מפקד חיל המשמר, את הסיפור על גרסיה, אחיו של הרוזן. כשהיה תינוק נתפסה מכשפה צועניה ליד עריסתו של גרסיה. היא גורשה מייד, אך בריאותו של התינוק הייתה לקוייה והכל האמינו כי המכשפה הטילה בו כישוף. המכשפה נתפסה והועלתה על המוקד, אך בתה, אזוצ'נה, נשבעה לנקום את מות אמה: ביום שבו הועלתה האם על המוקד נעלם גרסיה ושרידים שרופים של גוויית תינוק נמצאו בעפר שנותר ממדורת-הקבורה של הצועניה הזקנה. מאוחר יותר מת הרוזן הזקן, ומאז לא שמע איש דבר על אזוצ'נה, אף כי נאמר כי רוחה של אמה משוטטת בשמים בלילה. הסיפור נקטע יל ידי צלצול פעמונים.

תמונה שנייה
לאונורה ואינז, המשרתת אותה, נמצאות בגן. לאונורה מספרת לה כיצד פגשה אביר מסתורי בתחרות והתאהבה בו. בלילות היא שומעת את הטרובדור שר סרנדות מתחת לחלונה. אינז מייעצת לה לשכוח את אהובה, אך לאונורה אומרת כי תעדיף למות מאשר לאבד אותו. בעוד השתיים יוצאות נכנס הרוזן המצהיר על תשוקתו הבוערת ללאונורה. הוא עומד להיכנס לדירתה כשהוא שומע סרנדה ממרחקים: זהו מנריקו הטרובדור, הבא לחזר אחרי אהובתו. לאונורה ממהרת לברך את אהובה לשלום, אך פונה בטעות אל הרוזן ולכן מואשמת על ידי מנריקו בבגידה.

מערכה שנייה: הצוענייה
תמונה ראשונה: מחנה צוענים

אזוצ'נה מספרת למנריקו על מות אמה ועל המאורעות הטרגיים שהתרחשו ליד מדורת-הקבורה שלה. מנריקו שואל אותה אם הוא באמת בנה והיא ממהרת להבטיחו כי אכן כך הוא. אז מספר מנריקו על הדו-קרב בינו לבין הרוזן וכיצד חס על חיי הרוזן, מפני שהיה בטוח ששמע קול מן השמיים המצווה עליו לעשות כן. השליח מגיע ומביא פקודות למנריקו להתייצב בראש הכוחות המגינים על מבצר קסטלור. הוא גם נושא את הידיעה כי לאונורה עומדת להצטרף למנזר, בחושבה כי מנריקו מת.

תמונה שנייה
הרוזן מתכנן לחטוף את לאונורה בטרם תידור את נדריה. הוא שר על אהבתו אליה. מקהלת נזירות נשמעות ממרחק עת לאונורה ואינז נכנסות. ממש לפני שהרוזן עומד לתפוס את לאונורה, מתייצב מנריקו ביניהם ואנשיו מקיפים את הרוזן. לאונורה ההמומה רצה אל בין זרועותיו של מנריקו.

מערכה שלישית: בן הצוענייה
תמונה ראשונה

אנשיו של הרוזן מתכוננים להתקיף את קסטלור. בעוד שהרוזן מביע את כאבו על אובדנה של לאונורה, מביא פרנדו את אזוצ'נה שנתפסה כשהיא משוטטת ליד המחנה. היא מנסה להסיח את תשומת הלב ממנה,  אך פרנדו מזהה אותה כצוענייה שהשליכה את אחיו של הרוזן אל הלהבות. היא מעוררת את חמתו של הרוזן עוד יותר כשהיא קוראת למנריקו בנה להצילה, והרוזן דן אותה למוות בשרפה על המוקד.

תמונה שנייה
לאונורה מתכוננת לחתונתה עם מנריקו. רואיז מגיע ובפיו הידיעה על לכידתה של אזוצ'נה בידי הרוזן ועל גזר דין המוות שנפסק לה. מנריקו שומט את ידה של לאונורה ושולף את חרבו, כשהוא מוביל את אנשיו להציל את אזוצ'נה.

מערכה רביעית: ההוצאה להורג
תמונה ראשונה
תוכנית ההצלה של מנריקו נכשלה. אנשיו נסוגו והוא הושלך לצינוק בארמון. לאונורה מגיעה כדי לנסות להצילו. היא עונדת טבעת שרעל טמון בתוכה. תפילת ה"מיזררה" נשמעת מתוך הטירה ומהוות רקע לקינתה קורעת הלב של לאונורה בעוד מנריקו מבכה את העובדה שאינו מסוגל לעזור ללאונורה. הרוזן נכנס ולאונורה מבטיחה להינשא לו אם ישחרר את מנריקו. הרוזן מסכים, אך אינו יודע כי לאונורה מתעתדת לבלוע את הרעל.

תמונה ב': בית כלא
מנריקו ואזוצ'נה ממתינים למותם במגדל בית הכלא. אזוצ'נה רואה חיזיון מבעית של המוות המחכה לה. מנריקו מנסה להרגיע אותה והיא שוקעת בתנומה. לאונורה ממהרת לספר למנריקו על שחרורו. מנריקו, החושד בה כי עשתה עסקה עם הרוזן, מאשים אותה בבגידה. הרעל שאותו בלעה כבר מתחיל להשפיע ולאונורה שוקעת אט אט אל מותה. הרוזן די לונה נכנס ומוצא את לאונורה המתה בזרועות אהובה. הוא מצווה להוציא את מנריקו להורג בלא דיחוי, וקורא את אזוצ'נה לצפות במות בנה. כאשר ניחתת המכה הגורלית, מספרת אזוצ'נה לרוזן שזה עתה הוציא להורג את אחיו, וסוף סוף ננקם דמה של אמה.